REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios

Ajută-ne să existăm. Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Donează

Pentru sugestii de materiale sau colaborări, scrieți-ne la adresa: contact@pressone.ro.

Pentru parteneriate media, proiecte sau dacă doriți să fiți partenerul nostru și să susțineți PressOne: marketing@pressone.ro.

Dacia Spring este primul model electric fabricat sub brandul românesc. Dar nu în România. Nu încă, cel puțin.

Eveniment: Dacia Spring va avea cel mai accesibil preț pentru o mașină electrică din Europa

Cine ar fi crezut în urmă cu doar câțiva ani că vom avea o mașină electrică sub brandul Dacia? În plus, una capabilă să frâneze automat (între 7 și 125 km/h), cu oprire completă la nevoie?

Iată că grupul Renault aduce în Europa o mașină fabricată inițial în China și destinată în primul rând flotelor de car sharing, nu persoanelor individuale – deși acestea din urmă o vor putea cumpăra din vara anului viitor.

Dacia Spring Electric este o mașină de oraș, cu 4 locuri și portbagaj de 300 de litri, fără pretenții dinamice. Deși are un cuplu de 125 Nm disponibil instantaneu, motorul de doar 33 kW/44 CP ar trebui să se comporte dinamic similar, cel puțin până la 100 km/h, unuia de 90CP pe benzină, gândită pentru utilizare urbană și periurbană.

Viteza maximă este de doar 125 km/h, iar autonomia este de 225 km în regim mixt (și 295 dacă e folosită doar în oraș) încă un semn că nu este destinată autostrăzii sau drumurilor lungi.

În schimb, este perfect gândită pentru taxiuri, car sharing și chiar livrări (va exista și o variantă cargo) în mediul urban și în suburbii. Se încarcă într-o oră până la 80% de la o priză de curent DC 30 kW, deci în utilizarea ei normală nu va sta prea mult degeaba.

Mai precis, dacă o încarci complet și parcurgi cei circa 31 de kilometri cât parcurg în medie mașinile din această clasă în Europa, o vei încărca doar o dată pe săptămână.

Revista Pressei

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt curios

Interiorul este simplu, așa cum ne-a obișnuit Dacia, aș putea spune chiar la nivelul fostei generații (despre generația nouă, abia lansată, voi reveni într-un interviu chiar zilele acestea).

Dar este gândit pentru utilizarea zilnică a mai multor persoane – în special prin serviciul ZITY și de către flotele de firmă. Și are de toate, de la 6 airbaguri, ABS, ESP și aprindere automată a farurilor LED, până la scaune îmbrăcate în material sintetic care imită pielea.

Pentru că e destinată în primul rând flotelor de car sharing, Dacia Spring Electric are o versiune pre-echipată care permite instalarea unui sistem de geolocalizare și deschiderea ușilor cu ajutorul unui smartphone.

Așa începe povestea electrică a mărcii Dacia – cu o mașină care are doar designul și numele brandului. Dar așa a început și Loganul, la urma urmei. Vor urma modele electrice mai mari și în gama Dacia, iar unele dintre ele ar putea fi produse și la noi, poate în a doua parte a deceniului.

Esența acestui model stă în preț. Se vehiculează valori de 16-18.000 de euro, înainte de aplicarea unor bonusuri. Rămâne de văzut dacă Dacia Spring Electric va ajunge să coste, în mod real, sub 10.000 de euro. Cert este că, pentru cei care vor să investească în flote de mașini electrice, prețul va fi deja unul extrem de atractiv.

Nu putem lua această mașină, însă, drept un semnal cu privire la următoarele modele electrice Dacia, care vor sta pe altă platformă, cu alt public în minte.

Totuși, așa cum a fost cazul și cu Loganul, se pornește de la o idee – să facem mașina electrică extrem de accesibilă – și se ajunge apoi la reacția pieței, care decide dacă va cumpăra cu milioanele un model mic și urban sau se va orienta către modele mai puternice, precum celelalte lansate atât de către Renault, cu Megane eVision, de alte mărci sau chiar de Dacia peste câțiva ani.

Este un punct de plecare. Dacia își va dezvolta gama electrică strict în funcție de ce îi va indica piața, așa cum a făcut-o și cu Loganul, transformat apoi într-o gamă completă de mașini cu răspândire globală.

Urmează zece ani în care mașinile Dacia vor fi greu de recunoscut de către cei care au rămas în urmă cu noutățile mărcii românești. Iar o mare parte din design și din ingineria din spatele acestora se dezvoltă chiar aici, în România. Despre acest subiect, cum promiteam, voi reveni în zilele următoare.

Poțifacediferența.

Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Prin card sau PayPal:
O singură dată
Lunar
3€
5€
10€
Prin Patreon:

Accesând https://www.patreon.com/pressoneRO

Prin cont bancar:
RO54 BTRL RONC RT02 4298 9602

Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca

Redirecționează:
20% din impozitul pe profit al companiei

Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.

*Baza legală poate fi consultată AICI.

3.5% din impozitul pe salariu

Poți redirecționa 3.5% din impozitul tău pe venit folosind formularul de mai jos. Dacă nu se încarcă, poți accesa acest link: https://formular230.ro/fundatia-pressone

REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios